Έτος 2018 μ. Χ. ή 76 μ. Α. (μετά Άουσβιτς)
Για να μην ξεχάσουμε ποτέ το ναζισμό και τη φρίκη του
του Αριστομένη Συγγελάκη
«Όσος καιρός κι αν πέρασε από τότε (...) το τερατώδες στίγμα που ακούει στο όνομα Άουσβιτς, επειδή δεν παρομοιάζεται, επειδή δεν μπορεί με τίποτα να στηριχθεί ιστορικά, επειδή δεν γίνεται αντιληπτό μέσα από καμιά ομολογία ενοχής, παραμένει κάτι το ασύλληπτο και κάτι που αποτελεί τέτοια τομή, ώστε να είναι σχεδόν
«Δεν υπάρχει κατοχικό δάνειο»!!! Τσίπα υπάρχει;
Του Αριστομένη Συγγελάκη
«Παιδιά κουρελιάρικα σέρνονταν στο κάθε βήμα. Περιπλανιόνταν κατά μικρές αγέλες, με ύφος ζωώδικο και φοβερό, με το βλέμμα αγκιστρωμένο στη γη, αναζητώντας μια απίθανη τροφή. Μερικά, πολύ μικρά, είχαν κολλήσει το μούτρο τους στη βιτρίνα ενός εστιατορίου, που είχε μετατραπεί σε καντίνα της Βέρμαχτ (…) Καμιά φορά, κάποιος στρατιώτης πετούσε μια πορτοκαλόφλουδα απ’ το παράθυρο. Τα παιδιά χτυπιόνταν αναμεταξύ τους για να την αρπάξουν. Ο καυγάς τους είχε μια βραδύτητα παραίσθησης.
Έτος 2017 μ. Χ. ή 75 μ. Α. (μετά Άουσβιτς)
«Όσος καιρός κι αν πέρασε από τότε (...) το τερατώδες στίγμα που ακούει στο όνομα Άουσβιτς, επειδή δεν παρομοιάζεται, επειδή δεν μπορεί με τίποτα να στηριχθεί ιστορικά, επειδή δεν γίνεται αντιληπτό μέσα από καμιά ομολογία ενοχής, παραμένει κάτι το ασύλληπτο και κάτι που αποτελεί τέτοια τομή, ώστε να είναι σχεδόν αυτονόητο να χρονολογούμε την ιστορία της ανθρωπότητας, καθώς και τη δική μας έννοια της ανθρώπινης ύπαρξης, με γεγονότα που συνέβησαν προ και μετά το Άουσβιτς.». Gunter Grass, «Γράφοντας μετά το Άουσβιτς».
Γερμανική Εισβολή: Το Ολοκαύτωμα της Ελλάδας παραμένει αδικαίωτο
«… Σε αντίθεση με τα πλήθη των ανθρώπων που χαιρέτιζαν ενθουσιασμένα τις δυνάμεις των Συμμάχων στη Γαλλία, ο κόσμος που συνάντησε στην Ελλάδα ήταν ανήσυχος κι εξαντλημένος. Τα ρούχα κρέμονταν στα κορμιά τους, ενώ πολλοί ήταν ξυπόλητοι. Έβρισκε παντού σημάδια υποσιτισμού, αρρώστιας και καταστροφής. Επειδή τα σχολεία στα χωριά είχαν γίνει αποκαΐδια, τα παιδιά παρακολουθούσαν τα μαθήματα στο ύπαιθρο, χρησιμοποιώντας τους βράχους για θρανία.
Κατοχικές Αποζημιώσεις: ελληνική ατολμία απέναντι στη γερμανική αδιαλλαξία. Ως πότε;
Του Αριστομένη Συγγελάκη «Έτσι, στη σκοτεινή ταβέρνα πίνουμε πάντα μας σκυφτοί· σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα όπου μας εύρει μας πατεί. Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!» Κώστας Βάρναλης, «Οι Μοιραίοι».
Σε όλη την περίοδο μετά την Κατοχή αλλά, δυστυχώς, και μετά την ενοποίηση της Γερμανίας το 1990, η
ΚΑΤΕΚΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΑΨΗΦΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ
Ας μη βρέξει ποτέ
το σύννεφον, και ο άνεμος
σκληρός ας μη σκορπίση
το χώμα το μακάριον
που σας σκεπάζει.
Ανδρέας Κάλβος, «Εις τον Ιερόν Λόχον».Δύο ήρωες της Κατοχής αποχαιρετήσαμε μέσα σε λίγες μέρες: τη Θεανώ Αργυροπούλου, την αδάμαστη Επονίτισσα από τη Χίο, και τον Χαρίλαο Ζερβουδάκη, τον θρυλικό επιζήσαντα του Ολοκαυτώματος της Βιάννου.
Ο Γοργοπόταμος διαχρονικό σύμβολο του αγώνα για Λευτεριά
«Η καθιέρωση του Γοργοποτάμου, σαράντα χρόνια μετά, ως επετειακού συμβόλου συναδέλφωσης των αντάρτικων δυνάμεων και συνεργασίας τους, παγιώνει την ιδέα της Εθνικής Αντίστασης και τη ριζώνει ως έκφραση της συλλογικής συνείδησης» (Μανώλης Γλέζος)[1].
Πριν 74 χρόνια, τη νύχτα της 25ης Νοεμβρίου 1942, η καρδιά της Ρούμελης πήρε φωτιά. Τα παλικάρια του Άρη και του Ζέρβα, επιχείρησαν, χωρίς φόβο, ένα εγχείρημα που δεν θα τολμούσαν ούτε πανίσχυροι στρατοί να διανοηθούν: την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου. Και στέφθηκαν με επιτυχία! Με μία μεθοδικά σχεδιασμένη από τον Άρη Βελουχιώτη
«Όχι» στον Φούχτελ
Αντιπροσωπεία του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα και των Ενώσεων Θυμάτων των Καλαβρύτων (παρών ο Πρόεδρός της Χαρίλαος Ερμείδης και μέλη της), της Βιάννου (Αριστομένης Συγγελάκης), του Διστόμου (ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου και πρώην βουλευτής Γιάννης Σταθάς), της Μουσιωτίτσας (Παναγιώτης Παππάς), του Ζαγορίου (Δημήτρης Χαντζαρόπουλος) και μαρτυρικών χωριών της Πελοποννήσου (Κώστας Αλεξίου και άλλοι)