Άη Κομμένο

Της Άσβεστης Μνήμης

Ο ελληνάκος

Iznogoud

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Προφέσορας στη ραδιουργία

Song for Kommeno

Σοφά Λόγια

Και λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους και σκλαβωθήκανεν εις ανθρώπους κακορίζικους, όπου ήταν η ακαθαρσία της Ευρώπης.

Μακρυγιάννης.

Εκδηλώσεις

ekdiloseis1

Καιρός

kairos

Στο Κομμένο τώρα

Αρχή

ΚΛΑΡΤ: Προβολής της ταινίας «A Separation»

enas xorismos

 

 

 

 

 

 

 

"Ενός κακού, μύρια έπονται"
Το «A Separation» είναι μια ταινία που δεν χρειάζεται προλόγους, όχι λόγω φήμης αλλά λόγω φύσης. Με την καθημερινότητα να μην διστάζει να επιδεικνύει σε κάθε ευκαιρία την ωμότητά της, γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο αυτή ενισχύεται στη γεμάτη ταμπού και ιδιαιτερότητες ζωή στο Ιράν. Εκεί, ο Ναντέρ και η Σιμίν

έρχονται σε ρήξη ύστερα από τη διαφωνία τους για το αν πρέπει ή όχι να αφήσουν τη χώρα για μια καλύτερη ζωή, παρέα με την 11χρονη κόρη τους, Τέρμε. Η ρήξη οδηγεί αναγκαστικά στη λύση του διαζυγίου, μία διαδικασία που αποτελεί την αφετηρία για ένα σωρό άλλα προβλήματα που θα ακολουθήσουν.

Με τη Σιμίν να μετακομίζει προσωρινά στους γονείς της, ο Ναντέρ προσλαμβάνει τη Ραζιέ για να προσέχει τον πατέρα του που πάσχει από Αλτσχάιμερ. Ενώ ο ίδιος παρέα με την κόρη του προσπαθούν να επανέλθουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς ζωής, μία σειρά γεγονότων που παίρνουν απροσδόκητη τροπή δημιουργούν μία κατάσταση που γίνεται δύσκολα διαχειρίσιμη από όλους όσους εμπλέκονται σ' αυτή. Εκεί, ακριβώς, έρχεται αυτό το σημείο όπου αξίες και ιδανικά διαστρεβλώνονται και οι χαρακτήρες αλλάζουν υπό την πίεση μίας κοινωνίας που εμποδίζεται να αναπνεύσει από την ίδια της τη θρησκεία.

Μέσα σε αυτά τα πολύ στενά καλούπια και μακριά από φανφάρες και υπερβολές, ο Ιρακινής καταγωγής σκηνοθέτης, Ασγκάρ Φαραντί, κατορθώνει να αποτυπώσει το σχόλιό του πάνω σε έναν πακτωλό κοινωνικών ζητημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει τόσο η εγχώρια, όσο και η παγκόσμια κοινότητα. Από το πώς καθορίζει η θρησκεία τις πράξεις των ανθρώπων μέχρι την αξιοκρατία και την αμερόληπτη ή όχι κατανομή της δικαιοσύνης, τις ταξικές διαφορές ή ακόμη και την ανισότητα των δύο φύλων, παρουσιάζεται απόλυτα προσηλωμένος στο να συγκρατήσει το νόημα, ειδικά δε όταν οι χαρακτήρες του λειτουργούν υπό μία μόνιμη ψυχολογική και σωματική πίεση στο σύνολο του έργου.

Αυτό το καθεστώς της πίεσης, βέβαια, καλούμαστε όλοι μας να το αντιμετωπίσουμε τα τελευταία πολλά χρόνια, οπότε, παρά τις διαφορές που δημιουργεί η άλλης φύσεως κουλτούρα (αν και πλασματικές σε αρκετές περιπτώσεις), δεν δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε την εκάστοτε ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων μέσα από την εξαιρετική αφήγηση του σκηνοθέτη. Συνεπώς, το έργο δεν χάνει σε καμία στιγμή το ρυθμό του με την κλιμάκωση των συναισθημάτων να είναι τέτοια που μετατρέπει ηθοποιούς και θεατές σε συγκοινωνούντα δοχεία. Μέσα σε όλα αυτά, δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει και τις αμέτρητες υποψηφιότητες της ταινίας για βραβεία ανά τον κόσμο, με το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης αλλά και την αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα να δεσπόζουν στην κορυφή, ως άτυπα διαπιστευτήρια της ποιότητάς της.

Λίγο μετά τις γιορτές, το «A Separation» δεν έρχεται στη σκοτεινή αίθουσα του «ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΑΣ» για να φέρει την απότομη προσγείωση ύστερα από την (επιτηδευμένη πολλές φορές) ψυχολογική ανάταση των ημερών που προηγήθηκαν. Έρχεται ως άλλη μία στάση στο μεγάλο μας ταξίδι, σηματοδοτώντας την έναρξη του δεύτερου μισού της τρέχουσας σεζόν. Αυτή τη φορά το Ιράκ παίρνει σειρά, έχοντας μαζί του μία εκ των κορυφαίων δραματικών ταινιών της δεκαετίας που διανύουμε. Το «A Separation» είναι μια ταινία που δεν χρειάζεται επιλόγους, όχι λόγω φήμης αλλά λόγω φύσης. Αυτή την Κυριακή στις 14 Ιανουαρίου, η απόδειξη επί της (μεγάλης) οθόνης.

Από τον Βασίλη Γκορόγια (μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Άρτας)

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΑΣ

"A SEPERATION" (Ένας Χωρισμός, 2011)

Σκηνοθεσία/ Σενάριο: Ασγκάρ Φαραντί

Πρωταγωνιστούν: Σαχάμπ Χοσεϊνί, Λεϊλά Χατάμι, Πέιμαν Μοάντι

Διάρκεια: 123 λεπτά

Έναρξη Προβολής: 16:30

Είσοδος Ελεύθερη

Μας επισκέπτονται

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 47 επισκέπτες και κανένα μέλος

 © 2016 Ηλίας